Vera Kelgart

Vera Kelgart
Foto: Dan-Tuyet Tham, 2021

søndag den 10. juli 2016

En opdagelsesrejsendes notesbog

Efter starten på Artist's Tool Poems føler jeg mig som en opdagelsesrejsende, der endelig skimter sit magiske kontinent. Disse digte, der kombinerer mine interesser for visualisering, kreativitet og tøj, synes at være de digte jeg hele tiden har forsøgt at skrive - uden at vide hvordan!
Digtene er formet som visualiserings-meditationer (eller 'focused reverie", for at bruge et udtryk fra Belleruth Naparstek). Hovedpersonerne møder og integrerer deres egen kreativitet, de ifører sig så at sige deres kreative arbejdstøj. Måske lærer de at styrke eller afbalancere deres inspirationsunivers i forhold til dagligdagens realiteter.
Jeg har selv mediteret på denne måde i et stykke tid. Men først nu er det faldet mig ind at bruge formen som en poetisk skabelon.
Efterhånden som mine ideer udvikler sig, vil jeg skrive mere om Artist's Tool Poems, men det vil blive på engelsk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv