Vera Kelgart

Vera Kelgart
Foto: Dan-Tuyet Tham, 2021

søndag den 28. december 2008

Bjergkrystaller

Min interesse for sten og krystaller startede omtrent samtidig med vitalpoesien, altså omkring 1995. I starten lod jeg mig inspirere af mange slags sten, men nu bruger jeg kun bjergkrystaller. De er fundamentalt forskellige fra andre sten og krystaller og kan blive helt anderledes personlige arbejdsredskaber. Det opleves som om de kan gemme tanker og forestillingsbilleder, og forstærke indtryk.
Krystalhealer Katrina Raphaell har med sine fascinerende bøger bidraget til at vække min sans for bjergkrystallernes forunderlige verden.
Konkret bliver et digt til på den måde, at jeg oplever årstider, farver, tøj osv. gennem en bjergkrystals "temperament".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv