Vera Kelgart

Vera Kelgart
Foto: Dan-Tuyet Tham, 2021

søndag den 28. december 2008

Energitøj

Jeg er vild med tøj. Jeg laver ikke selv fysisk tøj, men jeg elsker at se på det, røre ved det, gå med det og læse om det. Sommetider tegner jeg det også. Derfor føltes det både naturligt og meget spændende, da jeg i 2005 fik den idé at lade digtene beskrive en slags "energitøj", hvor tøj er metafor for et menneskes unikke identitet og evner.
Ligesom det fysiske tøj kan beskytte, udtrykke og give selvtillid, kan energitøjet væve et menneskes aura eller indre kvaliteter gennem livgivende ordbilleder.
Designer Annika Thunman (Annika Thomas) har med sin bog "Tøj og personlighed" bidraget til at inspirere mit energitøjskoncept, selvom hun skriver om fysisk tøj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv