Vera Kelgart

Vera Kelgart
Foto: Dan-Tuyet Tham, 2021

søndag den 28. december 2008

Hvordan det hele startede

Jeg er født i 1950 og har skrevet poesi siden 1980. Omkring 1995 begyndte jeg at interessere mig for visualisering af positive billeder, og denne inspirationskilde blev hurtigt meget vigtig i mit poetiske arbejde. Tænk hvis man kunne skrive poesi, der rent faktisk kunne få folk til at få det bedre!
I nogle år skrev jeg personlige digte til mennesker, der havde brug for positive billeder for at komme lidt videre i deres liv. Det blev dog efterhånden for begrænsende en arbejdsform, og jeg begyndte at skrive "kollektive" digte, idet jeg stadig bruger du-formen.
Omkring årtusindskiftet blev jeg meget grebet af tankerne om en ny spiritualitet. Asger Lorentsen skrev om en ny feminin helligånd, og i 2000 var jeg på præstindekursus hos Elena Christensen. Her prøvede vi at arbejde med Den Grønne Gral: et symbol på indre liv, skønhed og nænsom kærlighed fra Guds feminine aspekt. Jeg havde en stærk personlig oplevelse af denne energi, og har siden forsøgt at udtrykke lidt af den gennem vitalpoesien.
Siden januar 2001 har jeg formidlet vitalpoesien på nettet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv